Celou kauzu kolem drogerie DM odstartoval čtenář eXtra.cz Martin Maska. Ten se vyjádřil k cenovému rozdílu mezi výrobky, které se prodávají u nás a které jsou k dostání v Německu. Sám Martin si dal tu práci, že se vydal na průzkum do Německa, aby zjistil, jak to s cenovým rozdílem je. Ceny výrobků nebral uživatel v akci, ale za běžnou cenu, což je důležité zdůraznit. Představte si, že za naprosto stejný nákup zaplatíte v Německu 2 710 Kč a u nás ty stejné výrobky koupíte za neuvěřitelných 6 484 Kč. Jako příklad uvedl Martin pár výrobků, které se cenově naprosto odlišují. Kapesníky babylove 25,70,– vs. 59,90,–, pěna na holení Nivea 44,70,– vs. 107,00,–, pěna do koupele 25,70,– vs. 42,90. A tak bychom mohli pokračovat výrobek za výrobkem – psali jsme ZDE.

Proti předraženým výrobkům se podle odborníků dá dělat jediná věc – nekupovat je. Jenže český spotřebitel patří mezi největšího hlupáka v Evropě a pořád kupuje i předražené výrobky. Pak je logické, že markety nic nenutí k tomu, aby šly s cenou dolů.

Dokonce i takoví Litevci se nechovají jako hloupé ovce a dokázali na vysoké ceny ve své zemi reagovat.

Litevci v úterý zahájili organizovaný bojkot předražených nákupních center. Přestali nakupovat předražené zboží a raději jedou do Polska, kde je levněji. Litevská TVN 24 poznamenala, že nakupovat v Polsku se vyplácí i Němcům a Čechům, zejména pokud jde o benzin a oblečení, jakož i potraviny, jejichž ceny podle Eurostatu dosahují jen 60 procent průměru v Evropské unii.

Takže určitě existuje možnost, jak ze sebe nenechat dělat idioty. Chce to jen nebát se marketům dát najevo, že tady nakupovat nebudete.