Businessman Afzal Kahn má neobvyklou zálibu – sbírá výjimečné SPZ. Za jeho nejcennější exponát – poznávací značku „F1“, kterou před pěti lety koupil za „pouhých“ cca 13 milionů Kč – mu nyní neznámý zájemce nabídl více než 180 milionů Kč. Kahn však odmítl.

Za tuto závratnou částku byste si přitom mohli pořídit například 75 Land Roverů nebo 600 Fordů Fiesta. Jenže Kahn o prodeji své nejoblíbenější SPZ nechce ani slyšet. „Momentálně ji mám na své Bugatti Veyron a myslím, že tam ještě hodně dlouho zůstane,“ prohlásil výstřední miliardář a dodal: „Jsem přesvědčen o tom, že má podstatně vyšší cenu.“

Pokud vám to připadá nepochopitelné, vězte, že hodnota podobně unikátních poznávacích značek neustále stoupá. Například v roce 2008 byla v Abú Dhabi vydražena saúdskoarabská poznávací značka „1“ za téměř čtvrt miliardy korun.

Lze tedy předpokládat, že další zájemci o „F1“ už za ni budou ochotni zaplatit mnohem víc. Zda ovšem Khana – který si mimo jiné zaregistroval i espézetky „4HRH“ („Její královská Výsost“) či „NO1“ – některá nabídka zaujme natolik, aby svůj dosavadní postoj přehodnotil, si netroufáme odhadnout.