Středomořská dieta

Nestává se často, že byste na dovolené u Středozemního moře potkali někoho z místních, kdo by byl opravdu obézní. Je to díky tomu, že mají daleko blíž k čerstvým rybám, bylinkám, olivovým olejům a dobrému vínu. Na maso či sladkosti si příliš nepotrpí. Pokud se rozhodnete následovat jejich příkladu, dbejte na to, aby byl váš talíř jídla z poloviny naplněn zeleninou, ze čtvrtiny sacharidy a zbytek by měl být složen z bílkovin. Výhodou této diety je, že vám zajistí opravdu zdravý způsob hubnutí.

Dieta Štefana Margity

Tato dieta slibuje úbytek váhy o 10 kilo, a to za pouhých 14 dní. Margita sestavil jídelníček, který se zásadně vyhýbá alkoholu, cukru, omezuje koření a naopak nabádá k přísnému do­plňování tekutin, nejlépe vodou nebo bylinnými čaji.

Dělená strava

Propagátorkou tohoto druhu stravování u nás je především Lenka Kořínková. Původně byla ale vymyšlena v Americe, a to jako součást léčby onemocnění ledvin. Samotný systém stravování spočívá v tom, že dieta rozlišuje tři druhy jídel: Sacharidové, bílkovinné a neutrální. Na základě tohoto systému pak rozděluje dny na ty, kdy jíte pouze bílkovinné nebo pouze sacharidové potraviny, přičemž k obojímu můžete jíst také potraviny neutrální.

Dieta podle krevní skupiny

Tento způsob stravování závisí na vaší krevní skupině, na jejímž základě jsou vám doporučeny vhodné potraviny. Podle amerického doktora Adama, který byl zakladatelem této diety, vzešli lidé z totožné krevní skupiny a až postupem času se dle zeměpisné polohy vyvinuly skupiny další. To dle něj znamená, že každé krevní skupině vyhovuje jiný druh stravování. Věříte mu?

Dieta Rajka Dolečka

Lékař Rajko Doleček sestavil dietu, která si zakládá na přesném časovém rozmezí mezi přijímáním potravin, a to přesně po třech hodinách. U této diety se dva dny ze 14 pije pouze mléko a její dodržování slibuje uklidnění metabolismu, díky čemuž byste následující dva roky neměli přibírat. Vyzkoušíte ji?