Myslíte si, že je paracetamol celkem neškodné léčivo, které je šetrné k vašemu žaludku a účinně vám pomáhá od bolesti a vysoké teploty? Možná. Ani s ním to ale nemůžete přehánět.

Sedmnáctiletou Georgiu Littlewood z britského Huddersfieldu probudily ráno bolesti žaludku, na něž si vzala právě zmiňované léčivo. Omluvila se toho dne z práce a zůstala doma se svým partnerem. Ve dvě ráno následujícího dne ji ale přítel našel na záchodě, kde se svíjela v bolestech a cosi nesrozumitelného mu říkala.

Mladík ji hned vzal k jejím rodičům, kteří si nejdřív mysleli, že je dívka opilá nebo si vzala nějakou drogu. Po příjezdu sanitky byla Georgie odvezena do nemocnice. Její stav se však neustále zhoršoval a nakonec zemřela na selhání jater způsobené právě nadměrným použitím paracetamolu.

„Léky s paracetamolem jsou snadno dostupné, ale můžou být extrémně nebezpečné. Pokud si někdo bere víc, než je doporučené dávkování, může to pro něho mít velmi tragické následky. S velkým množstvím této látky si tělo neumí poradit,“ sdělila k případu asistující lékařka Mary Burke.

Vezměte si její slova k srdci, než sáhnete do lékárničky pro další prášek!