Brouk začal vyvíjet už počátkem 30. let minulého století známý automobilový konstruktér Ferdinand Porsche. Mělo jít o „Auto für Jederman“ – „auto pro každého“ nebo „lidový vůz“. Odtud potom vznikl název dnes již známé automobilky Volkswagen. Označení Brouk získal v roce 1938 od deníku New York Times.

„Auto pro každého“ mělo být dostupné za lidovou cenu – 990 marek. Průměrný plat v tehdejší Třetí říši byl něco kolem 128 marek týdně. Říše společně s Hitlerem slibovala pod heslem: Chceš-li jezdit ve svém autu, spoř si týdně pětimarku. Adolf Hitler jeden z prvních kusů věnoval své přítelkyni Evě Braunové. Masovou výrobu však na čas přerušila válka.

Boom nastal až v 60. letech, díky inovativní reklamě a pověsti spolehlivého auta se brouk dostal na první příčku nejprodávanějších aut a sesadil tak držitele rekordu Ford, model T. Ikonický vůz se tak stal symbolem poválečného Německa.

Po celém světě se do ukončení výroby v roce 2003 prodalo více než 21 milionů vozů. Stal se nejvyráběnějším vozem bez změny designu v historii. Brouk není pouhý vůz, je to ikona!