Máte problém se sebeovládáním, kdykoli vidíte nějakou ňaminu? Potřebujete konečně shodit těch debilních deset kilo, ale vaše srdce bije pro pařížskou šlehačku? Tyhle tipy poslouží spíše ženám, neboť právě ty si řeší svoje problémky nebo hormonální disbalanci jídlem.

1. Řekněte si nahlas NE

Stojíte hladoví před ledničkou a tušíte, co se bude dít. Naházíte do sebe všechno, co vidíte s tím, že s dietou holt začnete od zítřka. Za půl hodiny vám bude zle a budete mít ohromné výčitky svědomí. Zastavte to včas a nahlas se okřikněte. Stejně jako to dělali vaši rodiče, když jste sahali na zem pro oslintané lízátko. NE!

2. Jděte si prostě lehnout

Pokud máte problém s vyžíráním spíže v nočních hodinách jako my a další desítky milionů lidí po celém světě, jděte si vyčistit zoubky a zalehněte do postele. Tečka.

3. Ujasněte si fakta

Čokoláda s oříšky, sýrové nachos, křupavé bagetky a další vaše oblíbená jídla – budou tady vždycky, nestěhují se na jinou planetu ani se nevypaří. Můžete si je dát kdykoli. Netřeba je rychle sníst všechny najednou. Klid.

4. Omezte cukr

Vyhýbejte se jednoduchým cukrům. Rychle se vstřebávají a dávají tělu okamžitou energii, ale brzy nastupuje hlad a únava. A další likvidace zásob v lednici.

5. Začněte cvičit

Zní to banálně, ale pokud se třikrát týdně dokopete k nějaké fyzicky náročnější činnosti, bude vám pak zkrátka líto do sebe ty kalorie natlačit zpátky.

6. Hodně pijte

Vždycky, když to na vás přijde, se pořádně napijte obyčejné vody. Ta vás lehce zasytí a uklidní vaši vášnivou náladu. Docela dobře funguje i sklenice červeného vína, které uspokojí vaše chuťové buňky, před spaním vás zklidní a navíc je zdravé.