I když si náš uspěchaný životní styl žádá, abychom byli aktivní i v době, kdy máme spíš odpočívat, naše tělo není stroj a všechno si dost dobře pamatuje.

Věřte, že počet probdělých nocí vám neodpustí, ale pořádně spočítá!

Tohle je 8 důvodů, proč byste spánek neměli podceňovat.

1. Během noci a v průběhu spánku se v našem těle tvoří tzv. spánkový hormon melatonin. Tento hormon řídí biologické a především hormonální funkce organismu hlavně u žen, působí jako významný antioxidant a chrání tělo vůči stresu.

2. Melatonin nenaženete tím, že budete pospávat v průběhu dne. Tvoří se za tmy a jeho produkce je nejvyšší kolem půlnoci a přetrvá až do svítání. Aby se ho vytvořilo dostatečné množství, je potřeba dodržet alespoň 8 hodin spánku!

3. Nedostatek spánku organismus oslabuje, lidé jsou nervózní, podráždění a unavení, mají poruchy koncentrace a vyšší riziko různých zdravotních potíží. Proto je důležité s nespavostí bojovat a co nejdříve odstranit příčiny.

4. Možná vás to překvapí, ale studenti by si měli uvědomit, že spánek je podstatný i pro učení. Zatímco naše vědomí odpočívá, naše podvědomí horečně přemýšlí a získává vědomosti. Zlepšení kvality spánku proto představuje jednoduchý, přirozený způsob, jak zdokonalit i schopnost učení.

5. Spánek není luxus, ale základní pilíř našeho zdraví! Můžete jíst zdravě a pravidelně cvičit, ale pokud nebudete spát, je vám to úplně k ničemu.

6. Dostatek spánku je důležitý pro jasné myšlení, rychlé reakce nebo dobrou psychickou odolnost pro náročné pracovní úkoly. Pokud budeme spát málo a nekvalitně, můžeme se i nekvalitně rozhodovat.

7. Spánek také ovlivňuje náladu. Nevyspalý člověk bývá podrážděný, konfliktní, lidé s chronickým nedostatkem spánku mají vyšší sklon k depresím. Takže, lidé, spěte a smějte se!

8. Je dokázáno, že lidé, kteří spí kvalitně a pravidelně, mají mnohem lepší a aktivnější sexuální život! A to za to poležení v posteli stojí.