1. Kardio vám pozadí nevytvaruje

Pokud to s kardiem přeháníte, místo půlek jako zralé broskvičky z nich budete mít spíše broskev seschlou, zralou tak akorát na marmeládu. Díky kardiu totiž spálíte všechno, co si toužíte vytvarovat. Proto je více než jasné, že pokud chcete tvarovat, s kardiem se to nesmí přehánět.

2. Kombinujte

Nejenže vás to bude více bavit, pokud si sestavíte nějaká comba na cvičení, ale zároveň se vám zadek vytvaruje rychleji. Kombinujte posilování na strojích, s vlastní váhou i s pořádnou náloží. Trenéři doporučují po zahřátí najet na dřepy, mrtvé tahy a výpady s těžkými váhami. Klidně si naložte, co to jde, samozřejmě s rozumem a podle svých možností. Stačí tři až šest opakování po dvou nebo třech setech.

3. Nezapomínejte na stehna

Zadní strana stehen by se neměla podceňovat ani zanedbávat. Tyto svaly vám pomohou k dokonalému tvaru vašeho pozadí. Na to jsou nejlepší mrtvé tahy a nemusíte se bát si pořádně naložit. Stačí pouze pár opakování, není třeba se strhat. Tyto svaly si navíc na váhu rychle zvyknou a vytvarují se.

4. Omezte pauzy mezi sety

Pokud si mezi jednotlivými sériemi ještě pročítáte maily nebo fotíte zrcadlové selfie, svaly se vám nevytvarují. Omezte pauzy jenom na dobu nezbytně nutnou k protažení a uvolnění svalů. Tvrdá dřina se vám vyplatí.

5. Cvičte v celém rozsahu

Speciálně pokud cvičíte na strojích, naložte si pořádnou váhu a cvičte v plném rozsahu. To, že máte správnou váhu poznáte podle toho, že by vám její zvednutí mělo činit trochu potíže.

6. Zvyšujte váhu

Pokud chcete, aby váš zadeček měl přesně ten správný tvar, který je žádoucí, navyšujte si váhu každé dva až čtyři týdny. Čím těžší, tím budou svaly více vyrýsované. Speciálně u dřepů tělo navíc snese opravdovou nálož.

7. Nebojte se bolesti

Pokud budete posilovat zadek pořádně, mělo by vás to druhý den bolet tak, že ani nedosednete na záchod. Jenže tohle je dobrá bolest, která znamená, že vaše tělo a svaly sílí. Takže vzůru do fitka a dřepovat pěkně nízko!