Existuje mnoho potravin, o kterých si myslíte, že jsou zdravé a dietní, ale ve skutečnosti je to přesný opak.

Vy se možná pokoušíte zhubnout, snažíte se jíst zdravě, ale váha přesto nejde dolů.

Čím to je? Nejspíše stále jíte ty nesprávné potraviny.

1. Potraviny s nízkým obsahem tuku

Potraviny s nízkým obsahem tuku a cukru jsou pouze marketingový trik, který vás má přesvědčit, že jíte něco zdravého. Cukry v těchto potravinách jsou nahrazovány umělým sladidlem, které je po zdravotní stránce ještě horší než normální cukr. Jestli se nechcete vzdát sladkostí, ale přesto zhubnout, musíte vyvážit příjem a výdej. Jinými slovy – když si dáte odpoledne dortík, musíte si jít večer zaběhat.

2. Džusy a Smoothies

Smoothies jsou velice oblíbeným nápojem, který má sice vysoký obsah ovoce, ale obsahuje i dost kalorií a cukru. Když držíte dietu, měli byste ovocné nápoje omezit.

3. Saláty

Zelenina sama o sobě je velmi zdravá a měli byste ji konzumovat co nejčastěji. Problémem jsou však majonézy a dresinky. Dále byste se měli vyhýbat i sýrům, avokádu a vejci, které ze salátu dělají kalorickou bombu.

4. Chleba

Celozrnný nebo tmavý chleba by se dal považovat za zdravé jídlo, ale zdání klame. Mnohé chleby obsahují jako hlavní složku rafinovanou mouku. U tmavého pečiva si zkontrolujte, jestli není jen obarvené karamelem. Jestli chcete opravdu zdravý chleba, vybírejte ten, který má na prvním místě složení celozrnnou pšenici. Bohužel v našich obchodech se složení pečiva nejspíš nedočtěte.

5. Dietní limonády

Dietní limonády určitě není to, co by vám pomohlo zhubnout, a to vzhledem k přítomnosti umělých sladidel. Raději si místo nich dejte čistou vodu nebo čaj.

6. Cereálie

Společnosti propagují cereálie jako to nejlepší, co ráno můžete sníst. Pro dietáře ovšem tak dobré nejsou. Cereálie obsahují pšeničnou mouku, cukr a mléko, které je velmi kalorické. Takže cereálie s mírou.

7. Ořechy

Ořechy jsou velmi zdravé a měly by být součástí vaší stravy, ale obsahují také vysoký obsah tuku. Dejte si tak pozor na množství. Hrstka ořechů denně bohatě stačí.