Některé potraviny jsou přehlíženy, protože to nejsou žádné bomby. Ale i obyčejně běžně dostupné potraviny můžou být zdravé. A možná se budete divit, co mezi ně patří.

Podle výzkumu je nejdůležitější, abyste denně pili dostatek obyčejné čisté vody. To je prostě zásada číslo jedna. Člověk by neměl pít žádné slazené limonády, alkohol ani mléčné koktejly z fastfoodu. Vše je totiž velmi kalorické a také nezdravé. Člověk po tom tloustne a navíc se necítí ve své kůži.

Voda je nejlepší pro náš organismus a pomáhá našemu tělu správně fungovat. Hlavně po ní člověk neztloustne a je zdravá. Tělo nám dokonale pročistí a není v ní cukr.

Další nejzdravější potravinou je ovoce. Dopřát byste si měli hlavně jahody, borůvky, jablka, ale také třešně, avokádo, banány a ostružiny. Ovoce je zdravé, chutné a prospívá našemu tělu. Pokud máte na něco chuť večer, ovocem rozhodně nic nezkazíte. Třeba avokádo je bohatým zdrojem zdravých tuků a snižuje hladinu cholesterolu až o 22 %.

Pokud byste si dali něco dobrého, ale rozhodně nechcete sáhnout po čokoládě, zkuste mandle. Mají totiž tu výhodu, že jsou zdravé. Mandle si hojně dopřávají i těhotné ženy. Mají ale jednu nevýhodu, jsou hodně kalorické a neměli byste si jich dát více než 20 denně.

Stejně tak můžete mlsat i pistácie. Jsou nejenom zdravé, ale také pomáhají odbourávat stres. A ten je kolem většiny z nás snad denně.

Věděli jste, že zdravé jsou brambory? Třeba jedna červená brambora obsahuje 66 mikrogramů kyseliny listové. A to je stejné množství jako v jednom šálku špenátu a brokolice. Obsahuje také vitamín A, který je důležitý při boji s rakovinou a posílí váš imunitní systém.

Asi se budete divit, ale velmi zdravá je tmavá hořká čokoláda. Jen několik kostiček tmavé hořké čokolády s obsahem více než 60 % kakaa může snížit krevní tlak u jinak zdravých osob. Kakaový prášek totiž obsahuje flavonoidy a antioxidanty.

Mezi padesát nejzdravějších potravin na světě patří čistá voda, jahody, borůvky, mandle, třešně, ostružiny a maliny, pomeranče, rajčata, pistácie, jablka, špenát, brambory, olivový olej, tmavá čokoláda, vejce, brokolice, avokádo, sladké brambory, ovesná kaše, vlašské ořechy, granátová jablka, brusinky, fazole, papriky, hnědá rýže, černý čaj, káva, losos, zázvor, tuňák, bílý čaj, zelený čaj, kurkuma, čočka, červené víno, houby šitake, artyčoky, řecký jogurt, sójové boby, slunečnicové klíčky, kapusta, lněná semínka, Quinoa, řepa, růžičková kapusta, semínka chia, odstředěné mléko, sardinky, mořské řasy, kefír.