Není snad nic horšího, než když se vzbudíte, chcete převyprávět svůj sen a za boha si nemůžete vzpomenout, o čem jste snili. Navíc pro ty z vás, kteří se zabývají i duševní stránkou snů a pravidelně listují snářem, je moment zapomenutí snu doslova katastrofou. Tomuhle všemu je ovšem konec. Víme totiž, co udělat pro to, abyste si své sny zapamatovali. Vystačíte si s těmito 5 kroky.

1. Důležitý je kvalitní spánek

Zkuste jít do postele každý den ve stejnou dobu a také ve stejnou dobu se probouzejte. Pokud totiž bude váš spánek kvalitní, budou se vám i sny lépe zdát a pamatovat. Nejvíce se sny objevují ve fázi REM, což znamená, že vaše tělo je v klidu a vy sníte. Pokud tedy máte přerušovaný spánek, a navíc trpíte jeho nedostatkem, nemůžete se divit, že si sny moc nepamatujete.

2. Blok a pero na dosah

Může to znít šíleně, ale na vašem nočním stolku nesmí chybět blok s tužkou. Pokaždé, kdy se vzbudíte, si okamžitě napište záchytné body, popisující váš sen. Ráno si tak na vše snáze vzpomenete.

3. Budík musí být nablízku

Pokud si takticky dáváte budík dál od postele, a to z důvodu, abyste se museli zvednout, když ho chcete vypnout, podaří se vám sice nezaspat, ovšem po cestě k budíku pravděpodobně zapomenete celý svůj sen.

4. Žádný alkohol ani drogy

No, s tímto bodem budou možná malé problémy, ovšem pokud si odpustíte sklenku vína před spaním, máte větší šanci, že si své příběhy ze snů zapamatujete. Pokud si ovšem dopřejete alkohol, nejen že odpadnete, navíc si ze své noci nebudete pamatovat vůbec nic.

5. Vědomě se rozhodněte, že si sny prostě zapamatujete

Psychika ovlivňuje prostě vše. Tak jako se na vás ze všech stran valí informace o síle pozitivní myšlenky na váš život, rozhodněte se zcela vědomě, že si od teď budete pamatovat všechny své sny. Uvidíte, že se ledasco zlepší.