Pokud držíš dietu, rozhodně nezapomínej na dostatečný pitný režim a pohyb, ovšem to, co jíš, je 80 % tvého úspěchu. Žili jste v domnění, že zdravá strava rozhodně nemůže být chutná? Tak to jste na velkém omylu! Nebojte se svá jídla dostatečně okořenit, musíte ovšem vědět čím!

1. Kurkuma

Ochraňuje nervový systém a jde o výbornou prevenci proti rakovině prsu, takže je výborným pomocníkem pro ženy.

2. Oregano

Jde o výborný antioxidant, který dokáže zatočit se škodlivými radikály. Navíc má antimikrobiální účinky, takže zlikviduje toxiny přijímané z potravy.

3. Černý pepř

Jde o vyhlášeného pomocníka v boji proti obezitě. Podporuje produkci žaludečních šťáv a zajišťuje štěpení lipidů.

4. Fenykl

Toto koření vám pomůže při problémech s nadýmáním a dokáže pročistit zanesená střeva.

5. Zázvor

Zázvor působí protizánětlivě, brzdí růst rakovinových buněk a tiší bolest svalů, takže jde o opravdu výbornou surovinu.

6. Hřebíček

Toto koření podporuje zažívání a povzbuzuje tvorbu enzymů. Jde o koření s opravdu bohatým obsahem antioxidantů.

7. Skořice

Kůra skořice pomáhá štěpit tuky a tím zajišťuje lepší spalování tuků v těle. Dále čistí střeva od nežádoucích toxinů.

8. Máta

Aktivuje vylučování jater a slinivky břišní, čímž tiší podrážděný žlučník. Má zklidňující vliv na nervovou soustavu, takže se nebojte čajíčkovat.

9. Česnek

Česnek napomáhá snižovat hladinu škodlivého LDL cholesterolu, krevní tlak i riziko rakoviny. Dále má antibakteriální účinky, které pomáhají zlepšit trávení.

10. Bazalka

Pomáhá ke strávení těžkých jídel a jde také o balzám na pocuchané nervy.